Search

Eutanasiera maidanezilor - pro sau contra?

by - duminică, septembrie 15, 2013

Dupa ce s-a intamplat un eveniment nefericit si anume uciderea unui copil de catre maidanezi, toata lumea a facut valva. Unii sunt de partea oamenilor altii de partea cainilor....iar acest lucru a generat multe controverse.

In calitate de iubitoare animale simt nevoia sa imi exprim parerea. Da...iubesc animalele extrem de mult, insa incerc sa pastrez o atitudine neutra si rationala. Cu siguranta si acest articol va genera pareri pro si contra si chiar asta imi doresc....sa va ascult parerea.

Personal nu militez pentru eutanasierea cainilor de pe strazi, dar nici nu vreau sa ii mai intalnesc, deoarece reprezinta un adevarat pericol. Personal imi e foarte frica de orice caine care zaboveste pe strada si mi-am cumparat chiar si un aparat cu ultrasunete pentru a-i indeparta insa la cainii agresivi si la cei care ataca in haita nu prea are efect. Un catel ba chiar s-a apropiat de mine in timp ce foloseam aparatul si a inceput sa il linga :)). In foarte putine cazuri functioneaza si nu ma simt foarte in siguranta nici cu el.

Faptul ca un copil a fost omorat de un maidanez mie personal mi se pare un lucru extrem de grav. Am citit multe pareri pe cateva forumuri despre acest subiect si am ramas surprinsa sa vad ca unii dau vina pe neatentia familiei. Pai ce ar trebui? Sa nu isi mai lase nimeni copilul in fata blocului de frica sa nu fie sfasiat de un caine? Noi ca adulti reusim in cele mai bune cazuri sa ne aparam de atacurile cainilor, dar un copil este victima nestiind cum sa se apere. Ce fel de oameni sunt cei care dau vina pe familie?
Da stiu ca iubiti cainele din fata blocului vostru cum il iubesc si eu pe al meu. Dar pentru mine cainele pe care il hranesti tu pentru mine e un pericol si la fel si cel pe care il hranesc eu pentru tine. Cainii care stau pe langa blocuri si sunt hraniti de catre locatari sunt printre cei mai periculosi si nu de putine ori era sa fiu atacata de ei. Daca cumva incerci sa iei o piatra in mana sperand ca se sperie si se retrage, se trezeste o baba care sa te faca cu ou si cu otet sa lasi cainele in pace. Pai mamaie daca iti e drag ia-l in casa si nu va mai fi un pericol pentru nimeni.

Ca ultima decizie s-a hotarat eutanasierea maidanezilor iar multe lume a protestat aceasta decizie. Dar spuneti voi iubitori de fiare cum ar trebui procedat? De ce nu ii adoptati? Sau daca ii iubiti atat de mult va place sa ii vedeti cum se chinuie de foame, pe ploaie, vant si soare? De ce nu luati caini de pe strada ca sa ii aduceti in casa, daca ii iubiti atat de mult? De ce protestati ca sa ramana in continuare un pericol pentru oameni?
Aceasta decizie a fost luata deoarece numarul de caini este mult pentru mare iar adaposturile pentru ei detin un numar mic de locuri. In plus s-a efectuat un calcul iar intretinerea unui caine in adapost costa in jur de 400 lei/luna....iar alocatia unui copil este de 40 lei/luna. Vi se pare corect? Va las pe voi sa puneti in balanta.

Nu am nimic cu cei care protesteaza impotriva eutanasierii, insa sincer nu inteleg de ce nu vin ei cu o propunere. Care ar fi solutia dragilor, asa incat sa nu mai existe nici un caine pe strada? De ce nu va uniti voi sa puneti bani mana de la mana si sa creati adaposturi sa aveti grija de caini? Oferiti solutii nu dati din gura aiurea. Spuneti doar "contra eutanasierii" si atat. Mie asta imi suna a comunism. Suntem printre putinele tari...poate chiar singura care are aceasta problema si sunt chiar curioasa cand se va rezolva. Daca eram o tara civilizata cu siguranta nu se ajungea aici. Daca erau mai putini caini pe strazi probabil s-ar fi gasit si alte solutii...insa sunt mult prea multi maidanezi pentru a le face fata.

Da si mie imi este drag catelul mic si dragalas din parc, da...nu toti sunt agresivi, dar oare cum putem sa facem deosebirea? Catelul mic si dragalas va deveni un dulau si mai apoi un pericol. Eu sincer sunt satula sa vin seara tarziu de la lucru si sa merg cu frica un san ca nu cumva sa dau de vreo haita.
Zi de zi un om este atacat de un caine, insa doar cazuri grave sunt mediatizate. Unora poate le e greu sa creada si asta pentru ca nu sunt ei victimele.

O persoana a comentat pe un site despre acest subiect si a spus ca i se pare absurd sa fie omorati cainii doar pentru ca sunt agresivi, deoarece ajung asa din cauza foamei si pentru ca sunt provocati. Nu stiu daca sa rad sau sa plang, dar persoana din spatele comentariului nu cred ca e in toate facultatile mintale. Sa inteleg ca agresivitatea cainilor e un lucru minor si nu se merita sa se deranjeze nimeni sa faca ceva in privinta asta? Musca de foame? Pai de ce nu ii duci in casa sa ii hranesti? Sau hai sa umblam cu plase pline de salam dupa noi sa ii hranim ca nu cumva sa ne atace.


Asadar oricat de mult as iubi animalele, cred ca cea mai rationala modalitate este eutanasierea. Eu aleg oamenii si apoi cainii.


Voi ce parere aveti despre acest subiect?

You May Also Like

0 Comments