Search

Uleiul de Argan si proprietatile lui

by - marți, iulie 17, 2012

Cu putin timp in urma singurele uleiuri pe care le foloseam erau cel de ricin si de masline. Le utilizam pentru corp, par, unghii si ten.
Insa acum am testat si uleiul de argan si imi place tare mult, i-am gasit cateva intrebuintari si nu m-a dezamagit :)

proprietati ulei de argan, review ulei de argan
Beneficii :
- reduce ridurile
- reda fermitatea pielii
- reduce cicatricile secundare acneei sau varicelei
- regleaza secretia de sebum a tenului gras
- creste fermitatea pielii si ii mentine elasticitatea
- fortifica unghiile
- ofera stralucire firelor de par si repara varfurile despicate

Iata cum l-am folosit eu si ce efecte a avut :

1. Pentru par
O data pe saptamana imi fac o masca cu uleiul. Il aplic pe tot parul exceptand radacinile si il las sa actioneze cateva ore. Daca nu am treaba dimineata, il aplic seara si il las acolo pana dimineata cand ma spal. Trebuie sa imi spal parul de 2 ori ca sa ma asigur ca s-a dus tot uleiul. Dupa ce se usuca parul are un aspect sanatos si e mult mai stralucitor.
Il aplic de asemenea si pe parul umed insa fara sa il mai clatesc. Desigur cantitatea este una extrem de mica. Pun o picatura in palme si imi trec mainile prin par.
L-am aplicat si pe parul uscat, pe varfuri si mi-a placut la nebunie efectul. Varfurile sunt mult mai ordonate, nu mai au aspect uscat si nu mai sunt aspre la atingere.
In momentul de fata parul meu e cam degradat si l-am mai salvat cu acest ulei...deci efectele incep sa se vada :)

2. Pentru unghii
In sfarsit am unghiile lungi !!! Nu ma bucur prea mult...de obicei cand sunt extaz din cauza asta mi se rupe cate una :)) Bineinteles faptul ca unghiile mi-au crescut nu e doar datorita acestui ulei dar a contribuit si el :) Timp de 2 saptamani nu m-am dat deloc cu oja si am urmat cateva tratamente ca sa am unghiile mai sanatoase. Printre multe altele am folosit si acest ulei..de fapt singurul ulei care a luat parte la tratament.
Unghiile mi-au crescut, sunt mult mai tari si cel mai important nu se mai exfoliaza deloc.
Seara cand ma puneam in pat, aplicam ulei de argan pe unghii si le lasam asa o vreme buna pana ma uitam la tv. Ca sa nu murdaresc tot cu unghiile, inainte sa ma pun sa dorm masam fiecare unghie pana uleiul era absorbit. Mi-a hranit si cuticulele si nu mai au un aspect atat de "rebel".

3. Pentru ten
Desi una din beneficiile uleiul de argan e faptul ca regleaza secretia de sebum a tenului gras...pot sa spun ca nu a prea avut efect. Secretia de sebum a ramas la fel...cel putin momentan pe timpul verii. Sunt sigura ca pana si persoanele cu ten uscat, la temperaturi foarte mari au "parte" de sebum in special in zona T.
Insa a avut asupra tenului un efect extrem de hidratant si matifiant.
L-am folosit ca si masca. L-am aplicat intr-un strat subtire si l-am lasat pe ten aproximativ o ora, dupa care nu l-am clatit de pe ten si mi-am facut un mic masaj facial si am coborat pe gat si pe decolteu. Apoi l-am sters cu o lotiune tonica. Mi-a placut tare mult rezultatul...pielea se simte foarte catifelata si fina. Ca de bebelus :D
Cam de 2 ori pe saptamana imi fac un scrub cu bicarbonat de sodiu si am folosit si uleiul. Am aplicat ulei pe degete, le-am bagat in bicarbonatul de sodiu si mi-am masat tenul. Nu pot sa folosesc nici un scrub natural gen cafea, bicarbonat de sodiu, zahar etc. fara sa il combin cu un ulei sau cu o crema hidratanta, deoarece am impresia ca zgarie si agreseaza tenul. Folosind uleiul de argan am impuscat 2 iepuri dintr-un foc :)) Mi-am exfoliat tenul si l-am hidratat.


In concluzie mi-a facut doar bine uleiul de argan si o data ce l-am descoperit cu siguranta nu o sa renunt la el si o sa il am mereu in casa si o sa il includ in rutina mea de ingrijire.

Uleiul il puteti achizitiona de aici la pretul de 53 lei.
Are 50 ml si este ambalat intr-un recipient rezistent cu pompita. Este foarte economic, se consuma extrem de greu deci intr-adevar merita :)


Folositi ulei de argan? Ce alte intrebuintari i-ati gasit?


You May Also Like

0 Comments